Program z poprzedniego przykładu nie miał praktycznego
zastosowania a miał jedynie posłużyć do zapoznania się ze środowiskiem
programistycznym.
Dzisiejszy przykład jest też trywialny a ma pokazać w jaki sposób
do naszego programu dodać kolejne elementy interfejsu i jak z nich korzystać.
Nasz layout zmodyfikowałem w następujący sposób:
<RelativeLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
xmlns:tools="http://schemas.android.com/tools"
android:layout_width="match_parent"
android:layout_height="match_parent"
>
<TextView
android:id="@+id/textView1"
android:layout_width="wrap_content"
android:layout_height="wrap_content"
android:layout_centerHorizontal="true"
android:layout_centerVertical="false"
android:text="@string/hello_world"
tools:context=".Przyklad02activityMainActivity"
/>
<Button
android:id="@+id/button1"
android:layout_width="wrap_content"
android:layout_height="wrap_content"
android:layout_below="@+id/textView1"
android:layout_centerHorizontal="true"
android:layout_marginTop="56dp"
android:onClick="buttonClick"
android:text="@string/name_button"
/>
</RelativeLayout>
Widzimy
definicje pola tekstowego i przycisku. W definicji przycisku określiłem
że po kliknięciu w przycisk zostanie wywołana metoda buttonClick.
Do szkieletu programu dopisałem takie zmiany:
package
pl.net.turka.android.develop.przyklad_02;
import
android.os.Bundle;
import
android.app.Activity;
import
android.view.Menu;
import
android.view.View;
import
android.widget.TextView;
public class
Przyklad02activityMainActivity extends Activity {
@Override
public void onCreate(Bundle
savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);
setContentView(R.layout.przyklad_02activity_main);
}
@Override
public boolean
onCreateOptionsMenu(Menu menu) {
getMenuInflater().inflate(R.menu.przyklad_02activity_main, menu);
return true;
}
public void
buttonClick(View view){
TextView wynik = (TextView)findViewById(R.id.textView1);
wynik.setText("Wciśnięcie
Button");
}
}
Gotowy projekt do pobrania:


Brak komentarzy:
Prześlij komentarz