Na początku jak zawsze import bibliotek i pakietów
package pl.net.turka.android.develop.przyklad_04;
import pl.net.turka.android.develop.przyklad_04.Gra;
import pl.net.turka.android.develop.przyklad_04.R;
import pl.net.turka.android.develop.przyklad_04.Ustawienia;
import android.os.Bundle;
import android.app.Activity;
import android.app.AlertDialog;
import android.app.Dialog;
import android.content.DialogInterface;
import android.content.Intent;
import android.util.Log;
import android.view.View;
import android.view.View.OnClickListener;
import android.widget.Button;
Definicja klasy Zgadula informacja że będziemy korzystać z OnClickListener
public class Zgadula extends Activity implements OnClickListener {Definicje stałych i zmiennych
static final private int ALERT_DIALOG_INFO = 1;Budowanie - wyświetlanie poszczególnych elementów ekranu i powiązanie ich z metodą onClick
private static final String ZNACZNIK = "Zgadula" ;
private Button koniec;
private Button info;
private Button gra;
private Button ustaw;
Metoda obsługująca przyciśnięcie przycisku i wywołanie odpowiedniej akcji
@Override
public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);
setContentView(R.layout.activity_zgadula);
koniec = (Button) findViewById(R.id.przycisk_koniec);
koniec.setOnClickListener(this);
info = (Button) findViewById(R.id.przycisk_info);
info.setOnClickListener(this);
gra = (Button) findViewById(R.id.przycisk_gra);
gra.setOnClickListener(this);
ustaw = (Button) findViewById(R.id.przycisk_ustawienia);
ustaw.setOnClickListener(this);
}
public void onClick(View v) {Metoda wyświetlająca okno dialogowe z wyborem poziomu trudności i przekazanie wyboru następnej metody uruchomGre()
switch (v.getId()) {
case R.id.przycisk_info:
showDialog(ALERT_DIALOG_INFO);
break;
case R.id.przycisk_gra:
otworzDialogNowaGra();
break;
case R.id.przycisk_ustawienia:
Intent intencja = new Intent(this, Ustawienia.class);
startActivity(intencja);
break;
case R.id.przycisk_koniec:
finish();
break;
}
}
private void otworzDialogNowaGra() {Metoda uruchamiająca aktywność Gra i przekazanie jej parametru - informacje o poziomie trudności
new AlertDialog.Builder(this)
.setTitle(R.string.tytul_nowa_gra)
.setItems(R.array.trudnosc,
new DialogInterface.OnClickListener() {
public void onClick(DialogInterface dialoginterface, int i) {
uruchomGre(i);
}
})
.show();
}
private void uruchomGre(int i) {Metody wyświetlające okno dialogowe
Log.d(ZNACZNIK, "kliknięto " + i);
Intent intencja = new Intent(this, Gra.class);
intencja.putExtra(Gra.TRUDNOSC_KLUCZ, i);
startActivity(intencja);
}
@Override
protected Dialog onCreateDialog(int id) {
switch (id) {
case ALERT_DIALOG_INFO:
return createPlainAlertDialog();
default:
return null;
}
}
private Dialog createPlainAlertDialog() {
AlertDialog.Builder dialogBuilder = new AlertDialog.Builder(this);
dialogBuilder.setTitle("Informacje");
String tekst_info = "Informacje o grze ";
dialogBuilder.setMessage(tekst_info);
return dialogBuilder.create();
}
}
I to by było na tyle na tym ekranie
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz