Na początek troszkę o ważnych plikach z naszego projektu.
Nasz program składa się z 3 layout ( widoków ) :
activity_zgadula.xml
gra.xml
wygrana.xml
Ekran activity_zgadula.xml jest ekranem startowym który
posiada 4 przyciski
Gra – wywołuje okno wyboru poziomu gry a następnie
zasadniczą grę
Ustawienia – wywołuje okno ustawień
Koniec – przycisk kończy zabawę.
Ekran gra.xml to zasadniczy ekran gry.
Zbudowany jest z etykiet , pola tekstowego i przycisku
zgadnij
W tle wyświetlany jest upływ czasu
Po odgadnięciu liczby wywołujemy ekran wygrana.xml
Przycisk OK przenosi nas do pierwszego ekranu.
W katalogu src znajdują się definicje czterech aktywności:
Gra.java – to cała logika zabawy
Ustawienia.java – tu obsługiwane są preferencje programu
Wygrana.java – obsługa ekranu z wynikami
Zgadula.java – zajmuje się wyświetleniem ekranu startowego i obsługą przycisków.
W katalogu xml znajduje się plik ustawienia.xml definiujący preferencje programu
W katalogu values ważne są pliki string.xml definiujący łańcuchy tekstowe i tablice.xml w którym definiuję poziomy trudności.
W pliku AndroidManifest.xml musimy umieścić informacje o wywoływanych aktywnościach :
<activity android:name=".Gra"
android:label="@string/tytul_informacje"
android:theme="@style/AppTheme" >
</activity>
<activity android:name=".Wygrana"
android:label="@string/tytul_wygrana"
android:theme="@style/AppTheme" >
</activity>
<activity android:name=".Ustawienia"
android:label="@string/tytul_ustawienia"
android:theme="@style/AppTheme" >
</activity>
To tyle jeśli chodzi o pliki.






Brak komentarzy:
Prześlij komentarz