wtorek, 23 października 2012

Opis plików w Zgaduli


Na początek troszkę o ważnych plikach z naszego projektu.

Nasz program składa się z 3 layout ( widoków ) :
activity_zgadula.xml
gra.xml
wygrana.xml

Ekran activity_zgadula.xml jest ekranem startowym który posiada 4 przyciski


 Informacje – wywołuje okno dialogowe z informacją o programie


Gra – wywołuje okno wyboru poziomu gry a następnie zasadniczą grę


Ustawienia – wywołuje okno ustawień


Koniec – przycisk kończy zabawę.

Ekran gra.xml to zasadniczy ekran gry.


Zbudowany jest z etykiet , pola tekstowego i przycisku zgadnij
W tle wyświetlany jest upływ czasu


Po odgadnięciu liczby wywołujemy ekran wygrana.xml


Przycisk OK przenosi nas do pierwszego ekranu.



W katalogu src znajdują się definicje czterech aktywności:

Gra.java – to cała logika zabawy
Ustawienia.java – tu obsługiwane są preferencje programu 
Wygrana.java – obsługa ekranu z wynikami
Zgadula.java – zajmuje się wyświetleniem ekranu startowego i obsługą przycisków.

W katalogu xml znajduje się plik ustawienia.xml definiujący preferencje programu

W katalogu values ważne są pliki string.xml definiujący łańcuchy tekstowe i tablice.xml w którym definiuję poziomy trudności.

W pliku AndroidManifest.xml musimy umieścić informacje o wywoływanych aktywnościach :

         <activity android:name=".Gra"
            android:label="@string/tytul_informacje"
            android:theme="@style/AppTheme" >
        </activity>
        <activity android:name=".Wygrana"
            android:label="@string/tytul_wygrana"
            android:theme="@style/AppTheme" >
        </activity>
        <activity android:name=".Ustawienia"
            android:label="@string/tytul_ustawienia"
            android:theme="@style/AppTheme" >
        </activity>


To tyle jeśli chodzi o pliki.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz