niedziela, 18 listopada 2012

Typowe zastosowania przesłaniania metod cyklu życia aktywności.


Czas wywoływania
Kiedy przesłaniane
Opis i uwagi

onCreate

Wywoływana, kiedy aktywność jeszcze nie istnieje i trzeba ją utworzyć.
Zawsze, przy czym należy wywołać metodę super, co zresztą dotyczy wszystkich przesłanianych metod cyklu życia.
Tu należy umieścić kod inicjujący. Jeśli aktywność jest uruchamiana po raz pierwszy, nie ma zapisanego stanu (przekazany obiekt Bundle to null ).
Jeśli aktywność wcześniej usunięto i jest ponownie uruchamiana, może mieć stan ( obiekt Bundle to wartość zapisana w ostatnim wywołaniu metody onSaveInstanceState ).

onResume

Wywoływana, kiedy aktywność zaczyna działać na pierwszym planie i użytkownik wchodzi z nią w interakcje.
Metoda onResume często przesłania się w celu aktualizowania widoków, jednak nie należy w niej odtwarzać komponentów.
W metodzie tej można odświeżać widoki na podstawie danych pobranych przez usługę sieciową, jeśli dane te zmieniły się miedzy zatrzymaniem a wznowieniem pracy aktywności.
Wywołanie tej metody oznacza, że aktywność jest wyświetlana i obsługuje zdarzenia generowane przez użytkowników. Jest to ostatnia metoda cyklu życia, której nie można zamknąć.

onPause

Wywoływana, kiedy aktywność zaczyna działać w tle, ale nie została jeszcze zamknięta.
Metoda onPause często jest przesłaniana. To tu należy wykonać operacje porządkujące dla wszystkich elementów utworzonych przez aktywność.
Tu zapisywany jest globalny stan trwały lub stan powiązany z zadaniem lub aplikacją zachowywany po usunięciu aktywności ( obejmuje on dane, które trzeba zapisać w plikach, bazach danych itd. ).
Tu też zwalniane są zasoby. Często wyrejestrowuje się tu odbiorniki intencji i wiązania usług, usuwa odbiorniki lokalizacji oraz czujników, zatrzymuje wątki tła itd.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz